Podrobnosti o produktu

Většina lodí nebo karavanů je vybavena dvěma nebo více bateriemi (startovací, spotřební nebo pohonné baterie atd.). Jak lze tyto baterie nabíjet pomocí alternátoru, aniž by byly zapojeny paralelně a aniž by hrozilo jejich vzájemné ovlivňování nebo současné vybíjení? Řešením je použití diod, které elektricky oddělí jednu baterii od druhé. Tato zařízení jsou vhodná pro 12 a 24voltové systémy, mají 3 výstupy a 1 nebo 2 vstupy (pro 2 motorové systémy). Připojení se provádí pomocí 8mm šroubů (včetně matic a podložek). Díky oddělovacím diodám je dosaženo poklesu napětí <0,7 V. Pro kompenzaci tohoto úbytku napětí mají některé alternátory nebo regulátory nabíjení měřicí vstup. Ten lze připojit ke svorce oddělovací diody "S" (zástrčka 6,3 mm).

  • verze s 1 vstupem, rozměry (ŠxVxH): 175 x 68 x 135 mm, hmotnost: 1,1 kg.
  • verze se 2 vstupy, rozměry (šxvxh): 175 x 175 mm: Hmotnost: 2 kg (rozměry: 320 x 68 x 135 mm).
Pozn:
Vlivem polovodičových vlastností dochází v křemíkové diodě, která vede proud, ke ztrátě napětí až 0,7 V. V praxi to platí i pro rozpojovací diody.
Například 14 V pro nabíjení baterií nebo pro napájení elektrického systému, pak je na výstupu odpojovací diody pouze 14 V - 0,7 V = 13,3 V. To pro optimální nabíjení akumulátoru nestačí!

Svorka "S" je připojením integrované "kompenzační diody", která je připojena v přímém směru k přípojce "S" ze vstupu oddělovací diody.
Termín "kompenzační dioda" je zavádějící, protože skutečná kompenzace napěťových ztrát neprobíhá v oddělovací diodě, ale v řídicím obvodu alternátoru. Ale proč?
Vyrovnávací dioda způsobuje úbytek napětí odpovídající úbytku napětí na výkonových diodách (asi 0,7 V). Alternátor nebo řídicí jednotka jsou pak připojeny ke svorce "S" tak, aby byl úbytek napětí zjištěn a regulátorem upraven. Výstupní napětí Limy se tak zvýší o hodnotu úbytku napětí a je pak k dispozici v celém rozsahu za oddělovací diodou.

Ještě jedna poznámka k oddělovacím diodám:
I když se vám podaří kompenzovat napěťovou ztrátu oddělovací diody, stále máte ztrátu energie ve formě tepla!
Příklad: Předpokládejme, že oddělovací dioda má úbytek napětí 0,7 V a alternátor dodává 50 A, pak oddělovací dioda produkuje ztrátu výkonu 0,7 V x 50 A = 35 W.
Oddělovací dioda se zahřívá a zahřívá vaši loď!
Pokud se tomu chcete vyhnout, měli byste uvažovat o nízkoztrátovém rozdělovači nabíjecího proudu, např. čl. 48400 nebo 48401.

Dokumenty

de-flag Kreslení
.PDF, 287,20 KB
Art.-No.: 14635
multi-flag Manuální
.PDF, 11,43 MB

Co říkají ostatní zákazníci SVB

100% originální recenze

4 Hodnocení zákazníků

4.8 (z 4 hodnocení)
3 Hvězdy
(0)
2 Hvězdy
(0)
1 Hvězdy
(0)
Johannes K.
podle Johannes K. Státní vlajka Německo 14.07.2020
Trenndiode
Hg aber 2Battrtien angeschlossen,, arbeitet wie erwartet
Walter G.
podle Walter G. Státní vlajka Německo 21.08.2017 ověřený nákup
Klein kompakt. Preis Leistung in Ordnung.
Markus S.
podle Markus S. Státní vlajka Německo 10.08.2015 ověřený nákup
genau wie beschrieben

Zákazníci se ptají zákazníků

Zeptejte se dalších zákazníků SVB, kteří si u nás tento produkt již zakoupili, na vaše zkušenosti.

Váš dotaz bude automaticky předán ostatním zákazníkům SVB a váš dotaz bude zveřejněn na stránce produktu. Nepokládejte prosím dotazy, na které může odpovědět pouze tým SVB - například na stav objednávky nebo dostupnost produktu. Můžete se také obrátit na náš tým SVB e-mailem na adrese: na adrese info@svb24.com nebo telefonicky na čísle: +49 (0)421-57290-0 .

  • Více "Zákazníci se ptají zákazníků" k dispozici v následujících dostupných jazycích :
  • Státní vlajka Deutsch
Zatím nebyly položeny žádné otázky. Buďte první, kdo položí otázku!